En enää muista, mitä sanoin terapeutille ja mitä hän siihen vastasi, mutta sitten hän sanoi: "Sua varmaan ärsyttää, että mä sanon näin" ja minä siihen: "No niin ärsyttää" ja terapeutti ilahtui. Hän on odottanut sitä; minä olen odottanut sitä. Puhuimme Siitä Kaupungista joka alkaa Teellä ja päättyy Uuhun tai ruotsinkielisesti alkaa Åålla ja päättyy Oohon. Äiti ei halua minua sinne (niin kauas), ystävät eivät halua minua sinne (niin kauas ja tyhmään kaupunkiin) ja terapeutti ei halua minua sinne (koska se olisi pakomatka ja täällä jäisi asiat kesken). Minua itketti, koska minun ei anneta lähteä. Keskiviikon jälkeen ikävä on helpottanut. Tuntuu edelleen kaihoisalta, unenomaiselta ja kauniilta ajatella sitä kaupunkia sekä sen kahviloita tai siltoja, mutta... Minä en halua paeta tai jättää asioita kesken. "Kaikki aikanaan

Eilen kävin teatterissa ja nauroin. Tänään ostin pullon punkkua ja neljä eri juustoa. Ai niin ja katsoin eilen myös Owen Wilsonia! Päähäni ilmestyy taas lauseita, mutta en tiedä minne ne kuuluvat. Parvekkeella tupakoidessani ajattelen "no, jos mä en sitten vain osaa kirjoittaa". Kuinka naurettavalta tuntuisikaan haaveilla Finlandiasta, Nobelista sekä urasta ja EI VAIN OSAISI KIRJOITTAA. Hahahaha (<-- psykoottinen nauru) Lainasin kasan kirjoja kirjastosta, mutta osa on ensi kevättä varten. Tosin pari niistä täytyy ei-lukea, koska en saa lähteä täältä. 

Huomaan päivittäin ajattelevani jotain sanaa ruotsiksi, mutta etten osaa sanoa sitä samaa suomeksi. Tänään ajattelin dialektia, joka Google-kääntäjän mukaan on murre. Puhun siis välillä suomiruotsia: "Mä kiinnitän hirveän helposti huomion ihmisten dialekteihin" "Mulle on tosi hankala visa känslör" "Mä otan tosta Stockalta sporan" (+ suomeksihan ei saisi sanoa, että OTTAA kulkuneuvon, mutta ruotsiksi se on "jag tog en tåg" = MENIN junalla). Lapsille sekä koirille alan myös usein puhua ruotsia. Se on minulle tunnekieli; siihen liittyy paljon lämpöä. Englannin "I love you" ei tunnu samalta kuin "Jag älskar dig" tai "Minä rakastan sinua". Darling on tunnettomampi kuin rakas tai älskling. 

En yhtään tiedä, että mitä minä tänne kirjoitan. Syyttäkäämme punkkua. Tänään toivon, että saisin lukukärpäsen pureman. Haluaisin nauttia sanoista.

Teidän etäturkulainen sekä muka-ruotsinkielinen Birdie