Joskus, eli aika usein, tuntuu mälsältä lukea lehdistä, että TARTU HETKEEN, ELÄ HETKESSÄ, OLE ONNELLINEN OLEMASSAOLOSTASI. Elämä on sitä mitä siitä tekee - life is what you make of it. Sama pätee kai kaikkeen muuhunkin; asuntoon, vaatekaappiin, ihmissuhteisiin, täytekakkuun, kroppaan... Mutta ei kai mieleen?

Aloittaessani terapian pidin masennusta inhottavana mörkönä sisälläni tai selässäni roikkuvana apinana joista pitää päästä eroon. Parin kuukauden jälkeen aloin ymmärtää masennuksen olevan minä tai osa minua, mutta se pitää vain kesyttää, eli hienosti sanottuna ottaa haltuun.

En ymmärrä masennusta tai mieltäni. En ymmärrä miksi se toimii näin. Haluaisin siitä usein lomaa. Lähtisi ärsyttämään vaikka yläkerran äänteleviä naapureita ja jättäisi minut rauhaan.

Syy tämän asteiseen terveyteen ja toimintakykyyn piilee (kuulemma) varhaislapsuudessa ja minun mielestäni myös mielikuvituksessa. Toisaalta muihin maailmoihin matkustelussa on myös puolensa. En aina tiedä kuinka paha minulla on ja en todellakaan pysy tässä hetkessä. Tässä ja Nyt. Ajattelen jo iltaa, ensi viikkoa, ensi kuuta ja hyvällä tuurilla ensi vuotta tai mitä on kymmenen vuoden päästä. Mutta on minulla tuohon muissa ajoissa olemiseen syykin: tämä hetki sucks.

Tänään on muutamalla läheiselläni jännittävä yö luvassa, koska jaetaan Oscarit. Vaikka elokuvia rakastankin ja sille alalle (tavallaan) haluan, merkkaa/merkkaisi minulle enemmän siinä se julkkisten bongailu ("BRÄNDELIINI, JUDE, JAKE GYLLENAAH (tahallinen kirjoitusvirhe, huom.), BRÄNDELIINI, JUDE!") ja pukujen tsekkailu. Sen vuoksi en ole koskaan tainnut gaalaa katsoa kokonaan. Ystävien hengessä olen kuitenkin ollut mukana ja saanut joka vuosi yön aikana nukkuessani tekstareita joissa kerrotaan hassuista kommentaattoreista tai Tom Hanksin vitsistä. Katsooko joku teistä Oscarit?

Loppuun heitän kuvia tänään näkemistäni kauniista asioista (jotka ovat minulla tulevaisuudessa). Hyvää sunnuntaita ja uuden viikon alkua! Eläkää hetkessä - ehe ehe ehe eheee. :D

karuselli01_1_0.jpg

67Marimekko2010_iso.jpg

58Marimekko2010_iso.jpg&w=350&h=350

image1_3b956295d9c66f6b1f688b961d06a6cc.

image1_10831720769242bee63c2a016d300651.

bradley-cooper-435.jpg

HAHA.