Tänään laitetaan taas maailmaan järjestystä. Lokakuisena iltana näpyttelin vastauksia ilmassa oleviin kysymyksiin ja samaa olen tässä viikon ajan tehnyt. Lopputulos tulee tässä ja nyt. Teitä on varoitettu ja käsketty pitämään pilkkeen silmäkulmassa!

Mitä on rakkaus?
Birdie: Baby don't hurt me, don't hurt me... No more. Haddaway on fiksu jätkä! Rakkaus on pieniä tekoja.
Rakkaus on sitä, että tuo Birdielle salmiakkiaskin ilman pyytämistä ja muistaa laittaa kahviin laktoositonta maitoa. Rakkaus on myös sitä, että sitä toista voi sanoa urpoksi, mutta ei ikinä koskaan vaihtaisi sitä urpoa pois.

Miksi kirjoitat?
Birdie: Haluat ehkä tiivistetyn vastaukset etkä esimerkiksi työpöydälläni levällään olevaa esseen muotoon kirjoitettua ajatelmaa? Minä kirjoitan, koska näen maailman teksteinä ja haluan kertoa tarinoita.

Onko kaikille olemassa Se Oikea?
Birdie: Minä uskon, että on. Saattaa olla vain niin surkea tuuri, että Sen Oikean missaa, Se Oikea kuolee kesken kaiken tai on vain Väärä Aika ja Väärä Paikka. Uskon, että jossain päin maailmaa on sellainen tyyppi, jonka kanssa klikkaa ensi sekunnista lähtien.
Niin kaikilla muilla siis on, ei minulla.

Kuka on paras tv-poikaystävä?

Birdie: Eiks McDreamy oo aika lähellä täydellisyyttä kuiteskii? Tai no ehkä mua kuitenkin alkais ahdistamaan sen vauva- ja ikuisuuspuheet. Sit on tietty Sinkkiksen Smith, joka perverssisti yritti ottaa Samanthaa kädestä keskellä katua - heh heh hee. Suomalaisissa sarjoissa... HMM. No siis Kumman kaan toisella kaudella jaksossa ööö Rakkautta ilmassa on tää Annen Lassi. "Siin Lassis on jotain outoo" on sarjan suurin valhe. Lassi on ihan jees! "Millanen on ollu mun rakkaan päivä" tai "Mä teen meille illaks ruokaa" on mun korville ainakin sinfoniaa. (Ja nyt Birdie on hiljaa ettei tarvitse jatkaa selittelyä sen kummemmin KRHMS) Sitten Paholainen pukeutuu Pradaan-leffassa sen nössön ja ärsyttävän pääosatyypin poikkis, se Aaaanturaaaach(Entourage)-tyyppi. Se on ihan kiva kans.

Millainen hyvän parisuhteen pitäisi olla?

Birdie: Mulle tiivistettiin tuossa pari viikkoa sitten, että "tärkeintä on se, että tietää toisen tulevan yöksi kotiin".

Kuka tekee kotityöt?
Birdie: Ne jotka kotona asuu. Luin tuossa pari viikkoa sitten artikkelin, jossa nainen ei "vaivaa" miestään kotitöillä, koska miehen työ on niin "tärkeä". VOIELÄMÄ. Siis itsehän aion kouluttautua maisteriksi ihan siksi, että jonain päivänä silittelen jonkun miehen paitoja ja pakkaan sen matkalaukkuja. Yööök. Jos edellä mainittu joskus kävisi, olisin varmaan itku kurkussa. "MULLA EI OO ENÄÄ PERIAATTEITA!" Kumpikin siis tekee mitä ehtii ja osaa. Imurointihan on todella miehekästä, tiskaaminen on tie Birdien sydämeen ja niin edelleen.

Hauskin kuulemasi rakkausbiisi?

Birdie: Voi apua! Lauantain soittolistan lisäksi... hmmph. No oon ihmetelly melkein vuoden verran artistia nimeltä Risto ja kappaletta Rakkauden rock:
 
"Huh huh nimittäin on ihan mielettömät fiilikset
 mistä - hmph - no susta
 Oot minun superhölmö pöppelisköppeli
 Kun katson sun mielettömiin silmiis niin tunnen
 kuumetta
 aivoissa
 ---
 Rrrrrrrrakkauden avaruusraketti
 vie meidät - vittu - kuuhun
 Yhtäkkiä iskee hirvittävä pelko
 mut harhautan sen ovelasti tutkimalla pyllyäsi ja tunnen
 kuumetta
 aivoissa"


Aika realistista.

Kaveri on seurustellut puolisen vuotta ja suunnittelee ihan vakavissaan mm. asunnon ostamista ja onnellista loppua. Miten palauttaa hänet maan pinnalle?
Birdie: Luulen, että parisuhteisiin sopii sellainen ylppäreissäkin käytettävä käyrä. Viisiprosenttia saa ällän, viisiprosenttia saa iin ja eniten (~20%) tulee ceetä. Toisin sanoen jokaisella on mahdollisuus tuohon, että puolen vuoden jälkeen tietää tämän olevan tässä nyt ja ikuisesti. Minun filosofiani mukaan ei työnnetä lusikkaa toisen soppaan. Totta kai sanotaan kaverille, jos se meinaa hypätä miehen perässä sillalta, mutta muuten ollaan vain mukana matkassa ja iloisia toisen onnesta.

Hienoimmat viisautesi ihmissuhteista?

Birdie: Ne kaikki on Ville Valon suusta! "Ihminen haluaa aina sitä mitä ei voi saada", "Koskaan ei voi puhua liikaa", "Kaipuu on aina kaunista", "Mä en ikinä vois styylata toisen muusikon kanssa" ja ööö. Niin. No, täti käski varmistaa että te nauratte yhdessä ja äitipuoli käski panostaa nörtteihin. Näillä mennään?

Onko rakkaus kompromisseja?

Birdie: Itsestään ei saa luopua jonkun toisen vuoksi, mutta liian itsekäs ei voi olla kenenkään muun kanssa.

Kumman kaa olisit mielummin; Jude Law'n vai Bradley Cooperin?
Birdie: Äääääää! Mun maailmassa minä ja B & J asutaan isossa huvilassa, on +20 astetta ja päivä kääntymässä illaksi. Brändeliini tekee polttopuita ilman paitaa ja Jude sekottelee drinkkejä ilman paitaa. Itse makaan aurinkotuolissa lukemassa lehtiä joku kiva mekko päällä, eli ei tuohon löydy yksiselitteistä vastausta.
Kuitenkin Jude on esiintynyt viime päivinä täällä useammin, koska se sinkkuuntui. Brändeliinillä on tiedettävästi pallo vielä jalassa, eli se seurustelee eli yhyy byääh ja mitähittoo.

Kiitos. Menen nyt kirjastoon ja haen samalla varaukseen tulleet ihmissuhdedraamat.