Tämä kirjoitus on tehty kirjoittajan omaksi iloksi, sillä kirjoittaja tahtoo tietää, onko hän aivan seonnut.

Se ei ole mitään uutta, että minä pidän Ruotsista, mutta miten se tulee esiin tavallisena arkipäivänä? Pidin kirjaa yhden tavallisen päivän ajan.

  • Aamulla ohitan jääkaapin ja sen ovessa on kaksi ruotsalaista.
  • Mietin eilen löytämääni reseptiä ("Ruotsalaiset pullat").
  • Suunnittelen kirjoittavani reseptin puhtaaksi ja tekeväni noita ruotsalaisia pullia.
  • Pysäkille kävellessäni kuuntelen Kentiä.
  • Äidinkielentunnilla kirjoitan kuningasperheestä esseen.
  • Toisella äikän tunnilla tapailen ruotsinkielisiä sanontoja.
  • Puhun ystäväni kanssa Tukholman pommiräjähdyksestä tai oikeastaan minä kerron hänelle, mitä on tapahtunut.
  • Sanon ystävälleni: "Ei mulla ole valtaa tehdä sitä, musta tulee vain Ruotsin prinsessa. Mun kotona odottava prinssi on ihan vallaton. Vallattomalla en tarkoita siis, että se olisi vallaton, eli villi. Vallattomalla tarkoitan vallatonta, eli sellaista jolla ei ole päätösvaltaa."
  • Ruokatunnilla kaivan esiin muistikirjani, jonka kannessa on ruotsalainen sekä Ruotsin kartta/lippu.
  • "Ai niin, mulla on huomenna ruotsin sanakoe!"
  • Ystäväni puhuu Maamme-laulusta ja päässäni alkaa soimaan Du Gamla, Du Fria.
  • Pääsen koneelle ja menen etsimään nippelitiedojyvän Ruotsin kunigashuoneen nettisivuilta. Vilkaisen myös Aftonbladetin etusivua.
  • Ystäväni lukee Tukholman pommiräjähdyksestä netistä ja minä seison vieressä.
  • Sanon ystävälleni: "Olen järkyttynyt tuosta, ei noin saa tapahtua."
  • Jatkan kuningasperhe-esseen kirjoittamista paneutumalla ruotsalaiseen politiikkaan ja muistelen Ruotsin pääministerin nimeä.
  • Haen tavarani kaapista ja selailen Victorian sekä Danielin häistä tehtyä kirjaa. Luen Danielin puheen ja harmittelen, etten ottanut siitä kotona kopiota.
  • Kaupassa löydän vihdoin etsimääni joulujuomaa, jota sain ensimmäisen kerran suomeruotsalaista joulua viettäessäni isän luona.
  • Kotona paistan Ikea-lihapullia ja ajattelen onnen soveltavuutta lihapullien määrään.
  • Kummini lähetti minulle linkin, jossa kerrotaan ruotsalaisesta.
  • Televisiosta tulee jokin ruotsinkielinen keskusteluohjelma.
  • Huomaan kääntäväni yhä useammin päässä sanoja englannin sijasta ruotsiksi.
  • Kaipaan ruotsi-suomi-sanakirjaani.
  • Jumitun tunniksi lukemaan ruotsalaista juorusivustoa (jollaisen viimein löysin!!)
  • Katson kaksi lyhyttä ruotsalaista videopätkää.
  • Puhun äidille eilisistä elokuvista, jotka kumpikin olivat ruotsalaisia.
  • Luen ruotsalaisen lehden sivuilta pommista.
  • Käymme äidin kanssa lyhyen keskustelun Millenium-trilogiasta.
  • Ajattelen kahta ruotsalaista miestä.
  • Selaan läpi Nobel-illallisen kuvat.
  • Luen faktat kahdesta ruotsalaisesta näyttelijästä.
  • Ajattelen prinssiä.
  • Juon joulujuomaa ja haaveilen palasta omenapiirakkaa.
  • Ihailen eilisiä Ikea-ostoksiani.
  • Sytytän Ikea-kynttilän.
  • Päätän tehdä tämän listan.


Pari kolme mustaa palloa... Pelottavaa! Olen vähän kajahtanut, mutta näillä jatketaan!

Kirjoitus on muuten ajastettu. Olen tällä hetkellä katsomassa suomalaista ja suomenkielistä teatteria.

Mihin te olette kajahtaneet viimeksi? Ei tarvitse olla näin vakavaa... :D

///EDIT//// Näin viime yönä unta, jossa oli Vickan, Dansku ja Cartsu.