Tänään täytän 18,5 vuotta, oijoijoi!

Viisi vuotta sitten halveksuin Suomea ja suomalaisuutta. Minä olin oikeasti amerikkalainen, ihan varmasti! Suunnittelin melkein osoitteenkin valmiiksi ja sovin erään ystäväni kanssa, että hän sitten lähettelee tiettyjä tuotteita minulle tietyin väliajoin. En minä niin amerikkalainen ollut, että olisin pärjännyt ilman ruisleipää!

6411402105103-i.jpg

Tuossa on se ainoa ja oikea! Tuota minulla on yleensä omassa ruokapöydässäkin. Ei ole kauaa, kun iltapalaksi heitin oululaisen päälle vähän Oivariinia ja sitten kuusamolaista Pohjanpoika-juustoa ja kyytipojaksi tein kaakaota. Ai että oli hyvää! Ruisleivän päällä pitää olla voita! Kinkkua jotenkin vierastan, mutta juusto käy hyvin. Parasta on tietysti (tätä saa kyllä vain juhlapyhinä ja ennen vanhaan mummolassa) ruisleipää, voita ja kirjolohta piimän kanssa.

Nojoo, eli amerikkalaisuus lähti ja suomalaisuus jatkui. Saatan edelleen jonain päivänä lähteä muailmalle, mutta laukkuun pakkaan paljon ruisleipää (sekä salmiakkia)! Ikeassa kuulemma myydään ruisleivänkorviketta, mutta ei se ole oikean veroista. Eli täytyy ennen muuttoa varmistaa ne kontaktit tänne Suomeen, että joku lähettelee paketteja. Tai sitten näppäilen suomikauppa.fi !

Olen siis todella iloinen ruisleivästä!

Kai te syötte ruisleipää myös?