Eilen harjotin sitä mitä vihaan sekä rakastan, tarvitsen ja välttelen. Kirjoittamista, siis. No, nyt pidätte varmatte vähän hölmönä, koska tännehän ilmestyy tekstiä lähes päivittäin ja miten muuten ellei kirjottamalla?! Tätä en kuitenkaan voi laskea kirjoittamiseksi, koska... Ei se vain tunnu siltä.

Jo jonkin aikaa päässäni on risteillyt yksi tarina ja halusin kirjoittaa sen ylös. Olen ihminen, joka ei suunnittele tai merkkaa ideoita ylös. Nyt kuitenkin olen hahmotellut ja yhden porukan sukunimiä vaille valmis oli runko. Kaikki lähti kirsikkatomaateista...

tumblr_laadh0g1nM1qdrdgao1_500_large.jpg

Mikään muu ei saa minua niin eloon kuin kirjottaiminen. Myöskään mikään muu ei saa itseä niin tukkoon kuin kirjoittamisen takkuaminen. Jostain kumman syystä en kirjoita kovin usein ja se alottaminen tuntuu aina vaikeimmalta. Valkoisen paperin kammo tai kirjoitusblokki, oli mikä lie. Olen alkanut raahaamaan muistikirjaa mukanani ja voisi alkaa pyhittäämään joka päivällä aikaa kirjoittaa edes muutaman lauseen. Teksti on kuitenkin toinen ilmani.

Eilen olo tuntui jossain kohtaa ahdistavalta ja suihkusta tullessa istuin vartin kylppärin lattialla itkeskelemässä. Mietin hetken soittamista isoisälle, mutta se tuntui vaikealta. Mietin myös hetken äidille soittamista ja kertomista että mistä kana pissii ja kuka juo. Sen jälkeen mietin kirjoittamista äidille, mutta en saanut sitä aikaan.

Katselin jotain naurettavaa ohjelmaa (jota btw en muista enää) ja istahdin koneelle. Hakkasin päätäni viereiseen seinään, koska kertojaääni tai mikä lie tekstissä oli ärsyttävä, turha ja deletoitava. Tunne joka on yhtä aikaa taivaallinen ja maan päällä oleva helvetti. Samaan aikaan sain itseni nauramaan yhdellä kirjoittamalla repliikilläni.

tumblr_la2v6pzb741qb3z8wo1_500_large.png

Birdie: "Sitten kun oot opettaja ja mä oon kirjoittaja, niin soittellen sulle aina välituntisin. 'AAAA, EN IKINÄ VOITA NOBELIA!' Eiks ookki kiva?"
Kaveri: "Mä vastaan siihen: 'No sun ei tartte katella näitä keskenkasvuisia idiootteja, vaihdetaanko?'"
Birdie: "Sounds like a plan! Sitten mä ehdotan tapaamista töiden jälkeen ja soitan meille pöytävarauksen."

Eilen metsästin Housessa soinutta biisiä ja sitten koneelle House-taustakuvaa Tänään tilasin mekon, jotta pitkittäisin kirjoittamisen aloittamista. Aika epeli, mutta tämän jälkeen alan kirjoittaa!

tumblr_l0ykrkEwGJ1qzd3wuo1_500_large.jpg

Äiti sanoi tänään: "Kirjoita tänään hyvin. Oon susta ylpeä, se kirjoittaminen luonnistuu sulta niin vaivatta. Kyllä mä vielä joskus näen sut telkkarissa, että kirjailija Birdie McLintu tai omaa sukuaan McLintu, jos oot menny naimi.."
Minä: "Mä en mene naimsiin!" Tai jos menisin, niin en ottaisi miehen sukunimeä tai ottaisin kaksoissukunimen, haha, mutta ei kerrota sitä äidille. Josta minä en ole ylpeä.

DXL910_80659_12044_51_5905.jpg

Mekko maksaa kolmekymppiä, tulee joulukuun puolella ja minä rakastan sitä.

Kuvat metsästetty We Heart It-sivuilta silloin kun olisi pitänyt kirjoittaa.