Hyvä herra Vampyyri,

tai ettehän te oikeasti ole vampyyri, vaan ruotsalainen näyttelijä, mutta Vampyyri kuulostaa jännittävämmältä kuin Skarsgård. Niin ja mitä tuohon Vampyyri-asiaan tulee, niin minä en oikein pidä vampyyreista tai tästä koko ilmiöstä. Epäilen kovasti, että se on lapsuuden aikaisen pelkoni ja Robert Pattinsonin vastenmielisyyden syytä. Olen pohtinyt tätä, että mitä jos kaikki vampyyrit ja niihin kuuluvat legendat saisivat palata hautakammioihin, mutta kai tämäkin menee aikanaa ohi.

Kirjoitan teille - ja sallitte minun teititellä teitä - koska aiheutatte minulle kovasti ongelmia koulutöiden suhteen. Nähkääs joudun tekemään tehtäviä tietokoneella ja etsiä mahdollisesti tietoa internetistä ja juuri silloin te putkahdatte jostain esiin ja sitten se tehtävien tekeminen tyssääkin siihen. Siitä tulee joku kierre, että googletan teitä ja katson kuvia ja yhtäkkiä on kulunut puoli tuntia naureskellen jollekin tyhmälle vampyyriviittaukselle. Suosikkini on - totta kai - We heart it-sivustolta löytänäni valkoisella pohjalla oleva verenpunainen teksti: "Keep calm and bite me Eric". Viitaten siis roolihahmoonne Eric Northmaniin True Blood-sarjassa(, jota olen katsonut noin puoli tuntia koko elämäni aikana).

Esittelen teidät ystävilleni Ruotsalaisena Vampyyrina ja he katsovat paheksuvasta sanoessani sanan "Vampyyri". Esittelen teidän kuvanne, koska olette mielestäni erittäin hurmaava mies. Uskon, että jos ja kun saatte muitakin rooleja, niin olette aivan yhtä hurmaava ja jalat alta vievä. Niin tosiaan, enhän ole nähnyt esiintymistänne kauhean paljoa, mutta Emmy-gaalan palkinnonjakaminen puku päällä oli jo kyllin hurmaavaa.

Olette ehkä kuulleet, että tahdon Ruotsiin prinsessaksi ja olen muutenkin hyvin sympaattinen ruotsalaisia ja ruotsalaisuutta kohtaan. Lisäksi on ehkä valitettavaakin, että luen Hollywood-juoruja enemmän kuin esimerkiksi talousuutisia, mutta amerikkalainen unelma on osittain minunkin unelmani. Viitisen vuotta sitten halusin muuttaa New Yorkiin ja alkaa amerikkalaiseksi. Nykyisin kaipaisin vain sitä titteliä: newyorkilainen kirjoittaja. Jos minä nämä kaksi - krhm - intohimoa yhdistäisin, niin voisin asua teidän kanssanne New Yorkissa ja tehdä lihapullia?

Eipä tällä erää muuta. Toivon teille pelkkää hyvää ja että antaisitte minulle työrauhan kouluni suhteen ja harkitsisitte tätä ehdotustani New Yorkiin liittyen...

Vi hörs, puss och kram!

Birdie