Minulla on vaihe, jolloin herään aamulla, pesen hampaat, yritän kammata hiukseni, puen vaatteet ja lähden juoksemaan bussiin. Meikkaaminen jää siis välistä. En näe itseäni ihan "kauppaankin ripsiväriä"-ihmisenä, mutta melkein. Nyt en vain ole jaksanut meikata kuumeestani asti. Tämmöinen vaihe taisi olla viime vuonnakin Suuren Alakuloisuuden aikaan. Muistatteko? En nukkunut, en syönyt, en itkenyt.

No eilen sain puhelun ja juorusimme yli tunnin. "No mites se Blondi? Ootko pumpannu nyt ittes täyteen asennetta?" Se nimi on myrkkyä ja sanoin olevani valmis kohtaamiseen. Kuuntelin koko viikonlopun Jay-Z:tä ja siinä jos missä on asennetta. "I got 99 problems but a bitch ain't one!"

Sitten koitti tämä aamu. Olin ihan vähän myöhässä koulusta, joten onnekseni tunnit olivat jo alkaneet. Muistan katsoneeni sivulle ja taakse. Ei merkkiäkään, JES. Yhtäkkiä kuitenkin - tyhjältä käytävältä?! En ollutkaan ainoa myöhässä oleva.

Ilmeeni oli varmasti näkemisen arvoinen. Minua alettiin kuulustella, mutta en myöntänyt mitään. Meinasin kertoa tämän hurmaavan kohtaamisen välitunnilla, mutta siihen tuli yksi toinen kaveri, joka ei tiedä mistään (vieläkään) mitään.

"Mä oon miettinyt... Että tää sun ZEN ei oo ihan pitäny viime päivinä."
"Mut mulla on joogamatto mun sängyn vieressä!"

Tulin kotiin kahdentoista aikaan ja istuskelin vähän aikaa. Sen jälkeen olikin vuorossa päiväunet. Heräsin tuossa varttia vaille kuusi. Äiti soitti kuuden aikaan ja kertoi taas perheen juoruja ja "Tädillä on nyt niin kiire" ettei se ilmeisesti ehdi soittelemaan kummitytölleen ja poikiensa kummitädille, niih. Nyyh. Äiti kysyi mitä olin tehnyt tänään:

"Menin kahdelta nukkuu ja heräsin vartti sitten."
"Mitää? Neljä tuntia?"
"Ei mua huvittanu olla hereillä, niiisk"
"Nii, toi sää on tosi mälsä"

Joo, sehän se on se sää. Ihan kuten aamulla otsatukkani vammaisuus johtui säästä ja aiheutti suurta ärtymystä ja vaivaantuneisuutta. Mm-hmm.

Hei jee, huomenna alkaa se kaamea Miljonääriäidit! Alan niiiiiiin katsoa sitä, koska telkkarista on kiva katsoa ihan kauheita ohjelmia ja inhota sitten niitä tyyppejä, nimim. Rokkarille morsian-92

Nyt alan syömään tortillasipsejä ja katsomaan Greyn anatomian 3. kausi loppuun. Vi hörs!!

PS. Vähänkö joku luulee, että olen vajaa, koska esim. tänään tuo otsikko on aika hehehe. :DD