Jostain ihmeellisestä syystä minä pidän sunnuntaista. Nämä aamupäivät ovat varsinkin ihania. En minä niistä illoista ("Aargh, huomenna pitää herätä! Missä mun yh-kirja on?! Tuliks meille läksyä? Mitä mä laitan huomenna päälle? Missä SE mun paita on?!") niin välitä, mutta aamuista. Täällä Gamla Stanissa varsinkin. Neljät ikkunat varmistaa, että asunto näyttää valoisalta ja kengät ovat siistissä rivissä eteisessä, keittiössä pöytä ja tuolit ojennuksessa. Ah. (Kyllä, otan teille kuvia heti löydettyäni kameran vaatekasan alta sekä käytyäni Ikeeeeassa.)

Minulla oli mukava vappuaatto. Sain kuulla erittäin kauniin kohteliaisuuden ja maistelin mansikka-raparperia. Ei ollut kiirettä ja toinen osapuoli tiesi minusta kaiken olennaisen, että pystyin mainitsemaan sivulauseessa jotain vaikka äidistä. Me lauloimme kurkut suorina Aikuista naista sekä Kaiken on nainen-biisiä. Miten niin ajattelemme, että miehet on perseestä? Hah. Tuollaisista illoista pidän eniten. Kiitos Marimekko!

Puhuimme minun ZENiydestä. Hypoteettinen ajatus: Blondi tulee oveni taakse anelemaan, että menisin hänen kanssaan naimisiin/alkaisin seurustelemaan hänen kanssaan. Mitä tekisin? Sanoisin avioliitolle ei, koska a) olen vielä todellakin liian nuori ja b) en usko avioliittoon rakkaudellisista syistä. Seurustelulle sanoisin tiukan ehkän (tämä järkytti Marimekkoa). Kello oli tämän keskustelun aikaan ehkä kaksi joten sanoin: "No, mä päästäsin sen sisälle, antaisin ruokaa ja nukkumispaikan eteisessä." Aamulla voisin keskustella ja katsoa, että onko hän niin kusipää vai ei. Pyytäisin tänne laumallisen ystäviä, jotka tietävät tapaus Blondin ja järjestäisimme kuulustelun. Ehkä juottaisimme hänet humalaan, koska kännisssä ihminen on (valitettavasti) rehellisimmillään.

Ensinnäkin seurustelun aloittaminen tässä iässä on iso kysymysmerkki. Okei, sanotaan että Ellu tapaa Vesan ja hetken päästä he kertovat tykkäävänsä toisistaan. Sitten alkaa tapailu, eli he näkevät USEIN. No, milloin he seurustelevat sitten? Kysyykö toinen tämän kuuluisan "alaks olee"-kysymyksen? EI, täytyy keskustella aiheesta *haukotus*. Eli jos herra B...rändeliini sattuisi oven taakse kosimaan seurusteluun, niin en minä nyt heti alkaisi oleeee!

Minulle ZENiys on sitä, että tunteeni pysyvät kurissa koulussa ja kotona. En pilaa päiviäni jonkun ihmisen olemassaololla. Tiedostan ihmisen, mutta en reagoi kuin mahdollisesti lievällä puistatuksella tai ilkeällä vitsillä.

Nyt tämä nainen lähtee ulos ja kauppaan. Koti täyttyy tänää vielä perheenjäsenille, eli Täti ja co. ovat tulossa kylään!