Joku vuosi sitten lääkärit olivat SE juttu minulle. Eräänä päivänä äiti sai sakot (ajoi päin punaisia) ja minä tajusin, että POLIISIT ovat siistejä. Tuli vain mieleen, koska tässä on jo toinen poliisi tämän kalenterin aikana.

Gunvald Larsson (näyttelijänä toimii Mikael Persbrandt). Se mies on noussut minulle kahden vuoden aikana ärsyttävästä sovinistisiasta elokuvahenkilöiden top viiteen. Kyseessä on jälleen Beck-elokuvat. Gunvald osaa yhdeksää kieltä, pukeutuu aina siististi (puku ja pitkä takki kesät talvet), kasvoilla kivettynyt ilme, rikkaan suvun musta lammas ja hieman (köh) äkkipikainen sekä väkivaltainen. Kuitenkin Gunvald on hyvis ja toimii rikollisia vastaan, vaikka rikkoisi itse eettisiä sääntöjä tai lakia.

gunvald_29899716.jpg

Gunvaldille sattuu ja tapahtuu, koska hän laittaa itsensä likoon aina 110. Viimeisen vuoden olen katsonut Beckejä lihakset jumissa, koska jännitän fyysisesti Gunvaldin toimien vuoksi. Milloin hän "tippuu katolta" tai ammutaan veteen. Minä kiljun ja peitän silmäni. Heikkoja kohtia Larssonilla ovat perhe sekä erityisesti sisko ja tämän tyttö. Muistaakseni heidän vanhempansa ovat kuolleet... Leffassa nro 24 Gunvald oli kipeänä ja yhtäkkiä tuli kohtaus, jossa hänen työtoverinsa Martin istuu tämän sohvalla ja Gunvald makaa farkut jalassa(!) ilman paitaa, parta ajamatta ja itkee! Minä vingahdin, koska Gunvald on Gunvald! No, myöhemmin hän sitten nousi ja esim. potkaisi yhtä miestä rapussa ja sulki tämän loppujen lopuksi ruumiskaappiin (se mies oli TOSI pahis!!!)...

mikaelpersbrandt%255B17%255D.jpg

Jep, jos ikinä lähden toteuttamaan jotain suurta "pahuutta vastaan"-liikettä niin Gunvald on messissä! Joku vertasi joskus Gunvald Larssonia Jack Baueriin (sarjasta 24) ja mikäs siinä. Ehkä Gunvald on Pohjolan Bauer. Paitsi että minulle hän on vieläkin kovempi jätkä.

Niin ja vielä erikseen koko tästä Beck-hulluudesta. Kaikki lähti v. 2008 ja se on äidin, tädin ja minun juttu. Me katsomme näitä erikseen ja puhumme, että  "Beck teki näin, Gunvald näin ja vitsi se naapuri!" Se on meidän juttu ja varmaan siksikin pidän niistä niin paljon. Juonet ovat myös mielenkiintoisia, leffoissa on mustaa huumoria ja Tukholma on kaunis.