Kukaan täällä ei muistaakseni ole kysynyt tarkemmin, että miksi olen Birdie (joka teknisesti ottaen on vielä ei-sana) ja miksi blogini nimi on Almost There.

Birdie on oma vääntöni sanasta birdy, eli lintunen. Sanoin joskus ystävälleni, että jos minusta tulee salanimellä kirjoittava kirjailija, niin olen Birdie McBird. Se taas vääntyi siitä, että eräs pitkäaikainen lempinimeni johtaa lintuihin. Olen kiintynyt Birdie-nimeen, vaikka se ei olekaan oikea lempinimeni. Meinaan rehellisesti sanoen joskus kirjoittaa oikean nimeni, jos vaikka kirjoitan jotain huudahdusta. Esimerkiksi edellisessä merkinnässä olevaa "Hei olen Birdie ja.."-huudahdusta. Ajattelen ne omalla nimelläni aina.

Minun nimeni on ihan kiva nimi. Sellainen pitkähkö, 24 kirjainta kolmessa nimessäni (etunimi, toinen nimi, sukunimi). Sukunimi on omituinen, en tiedä mitä se tarkoittaa. Ihan suomea se silti on. Kaksi etunimeäni kuulostavat hyvältä, varsinkin jos minusta tulee prinsessa. On paljon vanhoja kuningataria ja ruhtinattaria, joiden kutsumanimi on ollut toinen nimeni. Oma kutsumanimeni tulee Italiasta, kai. Siitä saa väännettyä helposti lempinimiä. Olen pienestä pitäen ollut yksi. Siitä väännettiin toinen, koska en halunnut että minua kutsuttiin yhdeksi. Siitä vääntyi lintu, koska oli jo toinen samanniminen. Perheelle olen toinen, suurelle osalle kavereista lintu ja pienelle porukalle yksi. Ja teille olen Birdie.

Blogin nimi oli alunperin Helsinki City Bird, koska rakastan Helsinkiä. Perustin blogin marraskuussa 2008, mutta kirjotin sinne vasta vuoden 2009 alussa. Aloitin blogin, koska.. No, tykkään kirjoittaa ja se on tapa purkaa ajatuksia. Heti oli selkeää, että tämä ei tule olemaan julkinen blogi, eli pidän tämän suurelta osalta ystävistäni salassa. Ei tätä taida lukea kuin yksi ehkä kaksi ystävää. Muutin nimen ehkä toukokuussa nykyiseen muotoon, eli Almost There. Se johtuu siitä, että odottaminen tuntuu elämän tarkoitukselta. Aina on melkein ilta, melkein valmis, melkein siellä, melkein sitä ja melkein tätä. Aina odottaa, koskaan ei ole valmis. Henkilökohtaisesti tavoittelen tiettyjä asioita ja kuvittelen olevani matkalla sinne, eli melkein siellä.

Törmäsin viikonloppuna hassuun sattumaan. Bändi nimeltä 22 pistepirkko on julkaissut syntymävuonnani kappaleen nimeltä Birdy. Lausutaan kuten Birdie.

Here comes my darling
Saying hello you
Hey why you look so worried
What’s so wrong with you
I felt something evil
Lying in my room
It makes me really scared
Don’t you feel it too

I know, it don’t really matter
Does it really matter
If we go insane, my darling
Do we always stick together
Does it really matter
If we go insane, my darling