Hyvää yötä, minunkin pitäisi olla jo nukkumassa. Olen herännyt 15 tuntia sitten ja mm. siivonnut 5,5 tuntia ja ollut ostoksilla 2,5 tuntia. Loput ajasta olenkin käyttänyt julkisilla kulkemiseen ja tuolilla istumiseen. No, ei nyt ihan.

Applelle kiitos linkittämisen selittämisestä. Vaikka jotkut pelkäävätkin minun muuttuvan ihan nörtiksi, koska minua on uhattu opettaa, niin tätä pelkoa ei ole niin kauan kun en itse osaa liittää linkkiä blogimerkintään... Aikoinani mainitsin kalenterissa Kurtin (Cobain) silmät ja kuitenkin valitsin ei-silmällisen kuvan (sain siitä huvittuneen maininnankin Jennakittalta). Kurtin mahtavat silmät voi tsekata tästä, vaikka itse kuvassa Kurt ei näytä itseltään. Nyt kun osaan, niin alankin linkittämään teille kaikkea. MUHAHAH. Aivan kuin kalenterissa ei olisi tarpeeksi kestämistä teille...

Minulla on kauhea tuska ja kriisi nyt, mutta nautin ko. tuskasta ja kriisistä jotenkin ihmeellisesti... Minun pitäisi tehdä tutkielma Ruotsin ja ruotsalaisten kuvaamisesta Suomen mediassa. Ettei siitä tulisi liian laaja, niin täytyy valita jokin osa tai tapaus jota käsitellä. Ööö... APUA? "Ruotsalaisten kokkiohjelmien kokin selittäminen kameramiehelle/naiselle ja sen vaikutus suomalaisiin kokkiohjelmiin"? Oletteko ihan oikeasti huomanneet, että ruotsalaiset kokit juttelevat... keskustelevat kokkailun ohessa jollekin siellä kameran takana? Se on aluksi tosi outoa, mutta siihen tottuu ja esimerkiksi lempikokilleni, Niklakselle, voin antaa tuon anteeksi.

Niin ja Ruotsista sen verran että näinpäs SVT:n kautta suorana Nobel-bileet, mutta toisin kävi erään nimeltä mainitsemattoman valtion itsenäisyyspäiväjuhlat erään nimeltä mainitsemattoman televisioyhtiön(tms.) kautta... Ja nauroin ensimmäiselle ruotsalaiselle jutulle/vitsille. Vähän kuin Charlotte (tv-sarjan) hehkutti ensimmäistä juutalaista 'Oi'-huudahdustaan. Sitä ei tajua, jos ei vain tajua kuinka hienoa se on.

Minulla muuten on sellaisia mieskausia. Oikealla ja virallisella mieslistallani (eli pakkasenkin helteeksi 24/7 muuttavat hottikset) on ehkä hmm... 15 miestä ja näiden miesten välillä hypin. En siis voi ajatella vaikka hmm Ville Valoa ja ööö Kurt Cobainia yhtä aikaa. Arvatkaa oliko hankalaa jossain vaiheessa hyppiä Villen ja tämän pikkuveljen välillä! Kuitenkin siis. Minulla on aina jokin kausi ja nyt ei ole Nikki Sixx-kausi, mutta mies oli tänään kalenterissa ja on tietysti sitä kaikkea mitä kirjoitinkin, mutta voi luoja oli hankala löytää hyvää kuvaa! Kävin noin kuusi sivua läpi ja joko se näytti liian vanhalta tai sitten muuten vain pelottavalta. Teille piti löytää hyvä kuva! Ja mielestäni kyllä sen loppujen lopuksi teinkin, että hyvä hyvä Birdie! Vaikkei Nikki-kausi olekaan, niin grrrr ja voih kun se on niin hassu tuossa kuvassa.

Huomenna onkin sitten pikkujoulut nro 1 ja luultavasti ne rajummat. Minulla on jo jääkaappi täynnä juotavaa, joten jei. Meitä piti olla kolme, eri Maajussi, Myyjä ja minä. Tänään sain kuitenkin puhelun, jonka aikana en osannut sanoa mitään järkevää vaan toistin sen tyhmän kliseisen lauseen jota inhoan, ja meitä on nyt kaksi. Maajussi ja minä. Joululomalla kuitenkin istumme kolmisin alas ja parannamme maailmaa. Hah, muistin juuri vanhan Maajussin ja minun välisen keskustelun viime syksyltä:
Maajussi: "Sun kaa pitää kyl joku kerta päästä juomaan!"
Minä: "No, viimestään sit ku saan sen oman kämpän!"
Maajussi: "Joo, pidetään tuparit!"
Minä: "Todellakin! Sinä, minä ja paljon pulloja!"

Siivoaminen on muuten todella terapeuttista.  Sen myötä minulle tuli ihmeellinen olo. Nimittäin tosi kodikas olo. Tunnen nyt, että tämä on todella kotini. Hassua...

Näin siivoat ja varmasti tunnet jossain vaiheessa sekoavasi by Birdie
- Osta kaupasta hyvät välineet siivoukseen, esim. kivan tuoksuista pesuainetta.
- Laita käteesi keltaiset pesuhanskat ja kirjoita jotain koneella ne kädessä.
- Heitä kaikki lattialla lojuvat tavarat sängylle, niin et pääse makoilemaan siihen.
- Aloita jostain tietystä paikasta (keittiö) ja siirrä kaikki tavarat pois paikoiltaan.
- Imuroi ja tee vaahtoista pesuvettä vatiin.
- Siirry toiseen huoneeseen (vessa) ja kuskaa kaikki tekstiilit sieltä sängylle.
- Pese yhtäkkiä käsin pari paitaa tms. vaikka todellakaan NYT ei olisi sen aika.
- Järjestä tavaroita paikalleen.
- Ota koko vaatekaappisi sisältö lattialle ja lajittele: käytän, en käytä, likainen.
- Sullo vaatteet kaappiin ja tee iltapalaa.
- Istu lattialla ihailemassa siistiä kotiasi ja päivitä bloggen.

Love,
HKK Birdie