ANDREAS THORKILDSEN
- 27v.
- norjalainen olympiavoittaja, keihäänheittäjä
- Hassuinta Andreaksessa on kaveeraus pahimman kilpailijan, eli Tero Pitkämäen kanssa.
- Hienointa Andreaksessa on puhdas heittotaktiikka sekä ne kaksi olympiakultaa.

Tässä teille taas hauska tarina, jota kerron varmasti vielä pitkään. Äitini katsoo urheilua ja on aina katsonut. Meillä kun oli yksi televisio niin minäkin katsoin. Äiti on vuodattanut monia (onnen) kyyneleitä Tero Pitkämäen vuoksi, eli se on hänen suosikkinsa. Vähän kuin kapinamielessä valitsin omaksi suosikikseni tietyisti sen äidin suosikin pahimman kilpailijan, eli Andreas Thorkildsenin. (Arvatkaa onko hienoa, että osaan kirjoittaa tuon sukunimen miettimättä sen kummemmin!)
Olin jo v. 2007 Andreaksen puolella, mutta olin siitä visusti hiljaa. Pitkämäki voitti ja olihan se hienoa, että Suomeen tuli mitali. Seuraavana vuonna iloitsin Andreaksen puolesta puolivirallisesti ja tänä vuonna olen tullut norjalaiskaapista ulos. Olen puhunut pariin otteeseen siitä, että tuollaisessa lajissa ei sillä kansalaisuudella ole kauheasti väliä. Pitkämäki siellä heittää, ei Suomi. 
Nykyään onkin hauskaa istua äidin sohvalla ja katsoa keihäänheittoa. Paras tilanne oli se, että äiti, äidin mies ja äidin miehen poika kiusasivat minua koko ajan. "Nyt sillä menee selkä, nyt menee" 
Viimeiset heitot ovat aina kauheimpia, varsinkin jos niiden pitäisi ratkaista jotain. Silloin jännitän niin paljon, että kun Andreas on päästänyt keihäästä irti, niin minä huudan kivusta: oikeasta jalasta vetää suonta.

shapeimage_1.png