OPRAH
(Oprah Gail Winfrey)

- 55v.
- yhdysvaltalainen mediamoguli ja ensimmäinen tummaihoinen miljonääri
- Hassua Oprahissa on alkuajat: hän aloitti uutisankkurina.
- Hienointa Oprahissa on nousu köyhyydestä ja kurjuudesta kovan työn jälkeen hallitsemaan amerikkalaisten mediaa.

Sitten koitti se päivä, että Suomessakin alkoi näkyä Oprah. Podin silloin kovaa kansalaisuustransvetismia ja kaipuuni kohdistui Yhdysvaltoihin, joten TOTTA KAI minun piti katsoa Oprahia. 
Menin isälleni kesälomalla ja viiden aikaan äitipuoleni oli tullut kotiin ja oltiin syöty. Sitten keitettiin kahvit ja istuttiin katsomaan Oprahia. Vain äitipuoli ja minä, kupit kahiva sekä mahdollisesti keksiä tai muuta sellaista.
USA-kuumeeni laski, mutta Oprah oli silti mahtava toimittaja. En yleensä itke televisio-ohjelmille, mutta Oprahissa on saanut vuodattaa kyyneleitä. Ilman Oprahia en myöskään katsoisi Greyn anatomiaa. Greyn näyttelijät olivat Oprahissa ja katsoin ko. jakson äitini kanssa. Kohta äiti ostikin meille ekan kauden dvd:n ja se oli sitten menoa. Kiitos Oprah! Ainoa kökkö juttu vain on, että ohjelma loppuu parin vuoden päästä. Siihen mennessä minun täytyisi nousta maailman maineeseen tai sitten keksiä joku toinen Oprah minua haastattelemaan...

 

oprah%20winfrey%20couretesy%20harpo.jpg

(http://www.chicagonow.com/blogs/garrard-mcclendon-live/oprah%20winfrey%20couretesy%20harpo.jpg)

P.S. Sana 'kansalaisuustransvetismi' ei ole minun keksimä. Kaikki kiitos eräälle hauskalle kirjalle, jota tänään aloin jälleen lukemaan. Kirjoista lisää joku toinen kerta.