Von Hertzen Brothers
(Kie, Mikko ja Jonne von Hertzen)

- iät siinä kolmenkymmenen ja neljänkymmenen välimaastossa
- suomalaisia muusikoita
- Hassuinta VHB:issä on nimet. Kie on oikeasti Kristian, Mikko on Magnus(?!) ja Jonne Johan. Kuulemma kukaan ei kuitenkaan kutsu heitä näillä nimillä. Niin ja Mikkoa kutsutaan epävirallisesti Pideksi. WTF?!
- Hienointa VHB:ssä on sellainen zeniyttä henkivä asenne.

Kerron teille hauskan tarinan, joka ei ehkä ole kauhean hauska kaikkien mielestä. Olin Ankkarockissa vuonna 2008 ja olin seissyt koko päivän. Odotin innolla yhdeksältä (ehkä se oli yhdeksältä) soittamisen aloittavaa HIMiä (tsekkaa luukku 6., että selviää miksi) ja sitä ennen soitti VHB. En ollut kuullut kappalettakaan bändiltä ja silti sitä menin katsomaan aikaa kuluttaakseni. Keikka alkoi biisillä Open Water Stormy Weather ja pian ensimmäisen kappaleen jälkeen aloin miettiä, että pitäisi käydä pissalla ennen HIMiä ja mennä varaamaan paikatkin sieltä. Niinpä lähdin kaverini kanssa kohti vessoja. Vessoillekin kuului Von Hertzenit.
Pari kuukautta Ankan jälkeen lainasin kirjastosta kaikki Von Hertzenien levyt ja päätin kuunnella niitä. Ai että on hyvää musiikkia. Suosikkikappaleeni vaihtelee, mutta on Let Thy Will Be Done on mahtavuutta! Ne kitarat! (Sama biisi muuten soi silloin Ankassa, kun olin vessassa.) Vähän harmittaa kyllä nykyisin se vessa- ja HIM-hätä, että en sitten katsonutkaan Von Hertzeneitä loppuun asti.  Mutta joku toinen kerta sitten! Olen kuitenkin nähnyt Mikon kaksi kertaa kaupungilla tasan vuoden välein ja Jonnen näin viime kesänä terassilla istumassa. Kietä en ole vielä löytänyt.
Kuten aikaisemmin olen maininnut, inhoan joulumusiikkia. Se vaan on... En kestä. Viime jouluna päätin Von Hertzen Brothersien olevan minun joulumusiikkiani. Se on aatteeltaan (rauhaa, rakkautta) juuri sopivaa jouluun.

 

532636_400x260.jpg

(http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/helmi/6viikonvaihde/treffit/von_hertzen_brothers/532636_400x260.jpg)

Vasemmalta: Jonne, Mikko ja Kie