Minulla on yksi kysymys: saanko olla näin iloinen päivä sen jälkeen, kun otin tauon parhaasta ystävästäni? Rehellisesti sanottuna tämä päivä on ollut mitä parhain pitkään aikaan. TÄMÄ on lomapäivä. TÄLLAISTA elämä voisi olla, jos olisin vapaa kirjoittaja.

Syyt.
Olen ollut yksin.
Päähäni iskeytyi eräs novelli, jonka aion tänään vielä kirjoittaa. Pitkästä aikaa! En ole kirjoittanut mitään kaunokirjallisuuteen viittaavaakaan sitten Supernovellini jälkeen (heinä-elokuussa).
Muistutin itseäni siitä, että olen maailman paras kokki. Jääkaapissa on nyt ihanaa ihanaa keittoa ja omenavispipuuroa. Meinasi ihan totta itkettää se keitto, niin hyvää se oli.
Ostin kasan lehtiä halvalla (= n. 9 euroa/6 lehteä).
Join kaksi kuppia kahvia syödessäni pari paahtoleipäviipaletta.
Poistin Blondin ihan oikeasti Facebookistani (& sen jälkeen juhlistin tapahtumaa tanssilla).
Suunnittelen jälleen kahvilan perustamista.

Minulla on käynyt myös mielessä, että miksen minä huutanut äidille 11.6.2008? Silloin kun heräsin ja äiti yhdellä lauseella ilmoitti, että minun siihen asti elämäni elämä loppuu. Äidin syyhän se oli. Äidin vuoksi menetin sen elämän. Kodin.

Junalla menin ohi paikan, jossa vietin neljä vuotta. Siellä leikittiin kirkkistä ja polee & rofee. Junasta katsottuna se paikka näytti pieneltä. Palatessani Helsinkiin istui minua vastapäätä narkkaripariskunta.

Muutama juttu, jolloin tajuat itsenäistyväsi/aikuistuvasi
- Asettelet astiat aivan eri tavalla kaappeihin kuin äitisi
- Sinulle tulee ikävä äitiä vain negatiivisten asioiden aikana (väsymys, kipeänä oleminen..) ja silloinkaan et sano sitä äidillesi.
- Sinua ärsyttää suunnattomasti tapa, jolla vanhempasi pakkaavat kauppakassit.
- Sinä käännät aina vanhempiesi luona vessassa ollessasi vessapaperirullan toisinpäin.
- Ostat tahallasi eri pesuaineita kuin äitisi.
- Viikkaat vaatteet eri tavalla.
- Joskus on ihan mukava nähdä äitiä, vaikka se kutsuukin sinua rouva Koivurannaksi (Anssi Koivuranta = äitini unelmavävy) ja lähettelee sinulle aiheeseen liittyvää kyseenalaista materiaalia ihan itseään hauskuuttaakseen.
- Äidin luo on myös kiva mennä, koska silloin saa aina ruokaa (myös take away).

Iho tuoksuu ihan kirsikalle.

Love,
Birdie

P.S. Olen leikkinyt ajatuksella siirtää ko. blogi vuoden vaihtuessa Bloggeriin, olisiko kauhea idis?????