Minulla on kaksi viinilasia, jotka ovat kauniit ja hieman erikoiset. Täti on viinisnobi, koska seurusteli entisessä elämässään sellaisen kanssa. Opin viime kesänä, että on olemassa valkoviinilaseja, punaviinilaseja sekä kuohuviinilaseja. Olen aina ennen veikannut, että valkkari- ja punkkulasit ovat samanlaisia ja kuoharilasit on sitten erilaisia. Mutta punkun täytyy hengittää, joten siksi se lasi on sellainen jännän muotoinen.

Minulla ei ole hajuakaan, että mitkä viinilasit nuo omani ovat. Jos ne kääntäisi väärinpäin, niin... En minä silti osaisi kuvata sitä järkevästi. Ehkä otan joskus niistä kuvan teille. Sitten vuoden vaihteessa, kun on viimein ostanut itselleni sen kameran. Lupasin näin jo aikoja sitten. Minulla on säästöjä ja kamera olisi kiva. Voisin juhlistaa blogissakin kameraani ja julkaista kerran viikossa jonkin viikkoa kuvaavan kuvan.. Viinilaseista aloin höpöttää, koska jos haluan tuntea itseni juhlavaksi, niin juon jotain kuplivaa niistä. Tällä hetkellä kaatelen Metsämarja-Fantaa lasiin ja leikin sen olevan punaviiniä (joka oikeasti on pahaa). Perjantaisin saatan hullutella ja ostaa pullon Pommacia ja juoda sitä pastan kanssa.

Kävin taas tänään kirjastossa. Lainaamassa lehtiä, joiden lukemista häpeän. Eiei, eivät ne oikeasti ole kovin noloja (tyyliin Metsurin Unelmat tms.), mutta olen vain vähän hassu. En voi lukea julkisella paikalla kenenkään elämäkertaa; bussissa kuuntelen hiljaa musiikkia ettei kukaan kuule; julkisesti on tylsä datailla, koska kaikki ehkä näkee sitten mitä teet; kirjastossa ei kehtaa lukea lehtiä kauhean paljoa; odotus- ja muissa tiloissa ei kehtaa lukea lehtiä, koska jos ne luuleekin että olen joku fanaatikko, koska luen Jouni Hynysen haastattelua?! Kyllä, olen outo. Lainaaamani lehdetkin tungin Voguen väliin ja asettelin lainaamisen jälkeen pöydälle kansi alaspäin. Entäs sitten muuten varaukset?! Vähänkö on hankalaa! Pahimman nolouskohtauksen sain kerran hakiessani Pete Parkkosen levyä Bestiksen ollessa mukana. Aloin kikattaa. Ihan totta! Ihan kuin ketään oikeasti kiinnostaisi, että mitä hittoa minä luen, lainaan tai varaan!

Mitä voitte kertoa, jos alan automaattisesti kääntää sanoja päässäni ja ilmaisen ne ihan eri kielellä kuin äidinkieleni? Olen yliannostunut? Mielestäni tilanne on vain huvittava. Toivottavasti siitä on jotain hyötyä joskus...

Hyvää illanjatkoa vaan. Ajatukseni loppuivat tähän.

Puss och kram,
HKK Birdie