Tätinainen: "Musta on tullu vanha, heh heh."
Minä: "Nää, eikä oo! Rupsahdetaan sit yhtä aikaa. Kato ku mäki oon tämmönen pikkuvanha!"

Pakenin keittiön sotkua olohuoneen puolelle kirjoittamaan nopeasti ajatuksia.

Pikkuvanhaksi minua on aina sanottu, mutta sanotaanko kymmenestä eteenpäin minun on pitänyt käyttäytyä kuin vanhemmat lapset/ihmiset. "Lapsuus loppui" on mielestäni hieno nimi kappaleelle (esim. Ultra Bra ja PMMP) ja nätti lause. Milloin oma lapsuuteni loppui? En tiedä. Nuoruuttani olen elänyt pakolaisena Vantaalla, sammutellen kynttilöitä äidin sammuttua ja nyt omassa kodissani.

Olen kuullut monta kertaa, että näytän ja vaikutan ikäistäni vanhemmalta. Eilen kuulin Mirandalta, että olen aina ollut niin itsenäinen. Kypsä, fiksu, itsenäinen nuori nainen. Kauniita sanoja, mutta ruma kasvutarina niihin liittyen.

Tarkoitukseni ei ollut angstailla teille menneisyyttäni, vaan kertoa lisää syitä pikkuvanhuus-syytöksiin. Tykkään ruokakaupoista. Olin saada paniikkikohtauksen, koska piti löytää jokin ostosmesta, jossa...
a) olisi hyvä ja laajavalikoimallinen ruokakauppa
b) hyvä valikoima kosmetiikkaa (kasvonaamioita) ja
c) Makuuni, Filmtown tai muuten vain hyviä irtokarkkeja
Niinpä päädyin Prismaan, jossa olen käyny kerran ennen tätä. Niin ja jonne pitää kävellä mukava matka (vesisateessa!) ennen kuin pääsee bussiin. Missä on ekologinen suunnittelu kauppojen kanssa? Ihmisten täytyy mennä tuollaisiin markettijätteihin autoilla ja sitten ne autoilijat tuhoaa maapallon.

Kauppareissu oli kuitenkin menestys! Otin jopa mummotyyliin kärryt ja harhailin käytävillä kaikessa rauhassa. Sain itse päättää, että missä järjestyksessä käyn hyllyjä läpi ja kuinka kauan katson halpoja levyjä. Kaupassa oli lisäkseni vain mummoja ja muutama työikäinen. Kassallekin pääsi ihan heti ja takanani ei ollut yhtään jonoa. Bongasin myös varmasti pari vuotta nuoremman, mutta ikäiseltäni näyttävän suomenruotsalaisen pojan, joka oli todella söpö. Ah. Päätin mennä taas ensi viikolla siihen Prismaan. Taidan tykätä siitä aika paljon. Niin, siis siitä kaupasta, en suomenruotsalaisesta pojasta. Hah.

Perjantai-traditioni onnistui taas hyvin. Ruokaa, check. Irtokarkkeja, check. Musiikkia, check. Siisti kämppä, check. Tein taas maailman parasta ruokaa, jota tein alle kuukausi sitten viimeksi. Who cares, MINÄ SITÄ SYÖN!

Nyt keittiö siistimään, sitten pintapuolinen siistiminen vielä ympäriltä ja suihkuun. Tämän jälkeen luvassa on villasukat, maailman paras ruoka ja Sinkkuelämää (season 4).

Onneksi on perjantai, onneksi on viikonloppu ja onneksi on oma asunto sekä oma rauha. <3

Hyvää perjantaita rakkaat ufolaiset, Birdie sulkeutuu ulkomaailmalta loppupäiväksi kokonaa (= piilotan Mokkulan).