Löysin tänään kaapista ikivanhat ja kuluneet farkut, jotka ovat löysät (myös lahkeista). Niiden kanssa yhdistin sinisen t-paidan (maksoi muuten 3 euroa Henkka Maukan miestenosastolla!) ja punaisen trikoon. Näytin tyylikkäältä Ärrän Myyjän astellessa sisään kotiini.

Tyttöjen (Mirandan, Charlotten ja Bestiksen) kanssa halaamme aina nähdessämme. Fab Fiven kanssa teemme niin myös. Turkulainen...  Niin. Halaaminen on luonnollista minulle heidän kanssaan. Mielestäni tärkeää ystävää kuuluu halata. Tai siis ei kuulu, mutta se on mukavaa. Halauksesta tulee hyvä mieli.
Maajussin ja Ärrän Myyjän kanssa emme ole ikinä halanneet. En ole myöskään Ellun kanssa halaamisväleissä, vaikka olemme tunteneet (hyvä luoja) kohta kahdeksan vuotta.

Olin siis virallisesti masennuksissa viikon verran ja sihen lisätään myös koeviikko, eli ööö 1,5 viikkoa? Tällä viikolla tiistaina ja eilen huomasin, että Ärrän Myyjällä on ollut ilmeisesti ikävä seuraani. Sain kutsun tiistaina yhtäkkiä harhailuun ostoskeskukseen ja eilen hän kysyi lupaa tulla tänään teelle.

Olemme nauraneet paljon. Hassua kyllä, mutta olemme puhuneet Myyjän seurustelusuhteestakin vähän. Puhumme koululaisistamme, mutta minä vältän Blondista puhumista. Tiistaina kävelimme kolmisin kauppaan ja ohimennen Myyjä kertoi jonkun jutun, mitä Blondi ei ollut tehnyt/sanonu jollain kurssilla. Olin aika hiljaista tyttöä. Ostoskeskuksessa sovitin mustaa hattua ja sanoin sen olevan suruhattu. "Ketä sä suret? Blondia ja sen hiuksia?" Myyjä kysyi ja nauroin, oikeasti. Bestmanistä heitämme tarinaa enemmän, koska.. No, emme kutsu häntä nimellä Bestman vaan jollain ihan muulla nimellä, josta voikin heittää läppää. Ymmärtäisitte, jos kertoisin. Anteeksi etten kerro.

Huomenna onkin sitten juhlat. Ellu oli juuri palannut reissusta ja saammekin salmaria nautittavaksi oman viinini, lonkeroni ja sidukkani lisäksi. Minä, ehkä Helsingin tunnetuinpana salmiakin ystävänä, odotan innolla huomista.. Visioin kerran, että kun olen kuuluisa sekä kirjoitusteni vuoksi että lempibaarissa oleskelun takia, baarimikko kaataa aina valmiiksi salmaripaukun kun astun baariin. Tosin olen päättänyt, että baarissa (varsinkin MINUN baarissani) voi olla selvinpäin jne., mutta tuo yksityiskohta olisi taas hieno legenda.

Greyn anatomian neljäs kausi on nyt katsottu ja totean sen sarjan olevan todellista terapiaa. Siinä tajuaa monta monta asiaa... Viimeisen jakson aikana tosin mietin koko ajan, että onko McDreamyllä vihreät vai siniset silmät. Ne ovat aina olleet siniset, vaan ovatko ne sittenkin vihreät??!

Eipä kummempia. Äidin kanssa olen jutellut päivittäin ja välillä ärsyttää sen huolenpito. Keskustelu eilen:

Äiti: "Ja sulla on ihan hyvä fiilis?"
Minä: "Njoo.. Ärsyttää vaan ja ottaa päähän."
Äiti: "Ai... Mikä?"
Minä: "Hmmm... No ottaa vaan."
Äiti: "Yleisesti kaikki vai..?"
Minä: "No mmmm koulu."
Äiti: "Ai koulu ei maistu?"
Minä: "Eiku koulussa on vaan ärsyttäviä ihmisiä."
Äiti: "Onks ne sun luokalla?"
Minä: "No eeeei."
Äiti: "Miten ne sitten ärsyttää, jos ne ei oo ees samalla luokalla?"
Minä: "Ärsyttää vaan ja ku ne on mun kaa samalla kurssilla ja mulla oli just niiden kaa tunti."
Äiti: "Aaa, no sellasta se joskus on."
Minä: "Mmmmh, siks mä leivonki pullaa. Puran aggressiot."
Äiti: "Hahhah."

Odotan äidiltä muutenkin pian suurta kysymystä: "Onkos siellä koulussa ketään kivoja poikia?" Siihen vastaan nopeasti, että "EI" ja menen vessaan nauramaan.

P.S. Tappakaa. Lauri Tähkä soinut noin viikon päässä.